Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-11, 10:30   #3453
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Dollsine: Høres ut som bunnen kanskje burde vært stekt litt lengre på litt svakere varme. Min ble ikke rå, men den var ikke helt sprø, litt myk. Nøttene var myke ja, men jeg syntes det smakte godt jeg. Nøtter blir ikke sprø når de blandes i noe "vått". Jeg brukte litt mindre nøtter (ca 170-180g), men det var for å få ned karboinnholdet litt så jeg kunne spise litt mer av den selv Jeg hakket ca to tredjedeler av nøttene med kniv, resten tok jeg hele. Jeg stekte heller ikke i form, lagde en sirkel på et bakepapir som jeg la massen på, den holdt formen godt. Eneste problemet var at det var litt vanskelig å få av bakepapiret etterpå, den falt litt fra hverandre, så neste gang tar jeg nok og sprøyer bakepapiret med formfett først. Men smaken, kombinasjonen peanøtter, krem og sjokoladekrem syntes jeg var vidunderlig god!

Jeg kunne ikke ha hatt marengsen utover et bakepapir iaf; den var veldig rennende da jeg helte den i forma. Derfor undrer jeg på om det kunne være pga at jeg ikke stivpisket hvitene før jeg hadde i sukrinen?

Svar med sitat