Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-11, 09:38   #3434
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen!

Jeg var også skrptisk til alle de eggene første gang jeg lagde den loff- oppskriften Pruttis, men jeg syns fsktisk ikke det smaker eggete, vet ikke om det er kokosmelet elller alt smøret som gjør det, men jeg syns det blir mer "kake-aktig". Med sukrin i syns jeg det ble for mye kake, for søtt rett og slett, men uten sukrin blir det mer en form for "kake-brød" som er veldig greit hvis man vil ha noe kjapt å legge pålegg på. Mine skiver veier ca 35g, og da har det bare 0.3 karber pr skive, og det er jo nesten ingenting. Siden det også er 80% fett, blir det med smør på og ett fett pålegg (røkelaks, salami, makrell ell) en veldig enkel måte å få opp fettprosenten på. Derfor vil jeg absolutt anbefale å prøve det for de som savner en eller annen form for brøderstatning, mye bedre ernæringsforhold for oss enn protein-, nøtte- elller frøbrød.

Sitter akkurat med en kopp te med cocosa. Dollsine: Hvis du vil ha noe søtt i teen, anbefaler jeg posjonspakker med Stevia uten smak. Jeg prøver å drikke grønn te for å få i meg de antioksidantene, og uten søtning orker jeg ikke det rett og slett, synes det smaker gress. Litt stevia tar vekk gresssmaken. Det er utrolig lite du trenger bruke, iom at stevia er så sterkt, tror en slik liten posjonspakke holder til minst 3-4 kopper med te for meg.

I dag arrangerer vi nybegynnerhelg i salsa, så jeg må ut dit en tur og hjelpe til og se hvordan det går med dem. Alltid kjekt å se det "lyset" som tennes i øynene på en del når de oppdager den fatastiske gleden denne dansen gir

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat