Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-11, 23:11   #23
ketoseprinsen
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavt blodsukker

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg fikk diabetes 1 for nøyaktig ett år siden.
Jeg ble tørst, raste ned i vekt og urinerte selvsagt mye, og jeg frøs og var trett.
Siden legen min lette etter alle mulige årsaker, og en veninne av meg som har diabetes 1 sa seg villig til å låne meg en av blodsukkermålerne sine, takket jeg ja.
Jeg målte meg flere ganger dagen før jeg skulle til legen. Ingen av målingene var under 18 og den høyeste viste "advarsel - høyt blodsukker - over 33,3".
Da jeg kom til legen morgenen etter hadde jeg 18,6 og da var jeg helt fastende. Jeg fikk ett grovt knekkebrød med tomatfisk hos legen og raste opp i 23,8.
Har man diabetes 1 så virker ikke insulinproduksjonen og man vil etter hvert miste evnen til å produsere insulin selv. Resultatet er at blodsukkeret stiger og stiger og stiger om man ikke får sprøyter med insulin.

Jeg lever med diabetes 1, og må hele tiden balansere blodsukkeret mitt. Tar jeg ikke sprøyter, vil ikke blodsukkeret mitt kunne falle til slike lave verdier som du har. I stedet vil det stige, og setter jeg ikke sprøyter blir blodsukkeret for høyt, og da skader jeg kroppen min. Men en bivirkning, om jeg kan kalle det det, med insulin er at blodsukkeret kan falle for lavt. Jeg har kraftig føling når jeg ligger på 2,3, så jeg håper jeg fremdeles klarer å stoppe blodsukkerfall før jeg kommer ned til ditt nivå på under 2.

Jeg har aldri noensinne hørt at diabetes 1 ubehandlet kan gi for lavt blodsukker, men jeg er altså ikke lege.

Da misforsto jeg sikkert, men legen sa at han utelukket diabetes type 1 i alle fall. Hvis det bare er sånn som du sier og ingen andre muligheter som vinkler det dithen må jeg ha misforstått, som sagt blir det en strøm med informasjon samtidig, mye fordi jeg også sjekker opp med mange mange andre blodprøver pga en annen sykdom jeg har hatt tidligere.

Var der i dag også, bare hos sykepleier. Kom fastende, hadde nesten like lavt, spiste en bolle med en blanding frukt og ventet 1 time mens jeg gikk tur med bikkja rundt omkring og jeg hadde 4,4. Venter på svar fra legen angående noen prøver han tok i dag, får de sikkert ikke på lenge, men mye tyder på at dette kanskje ikke er kostholdet for meg. Kanskje generell lavkarbo med 100kh eller noe funker, no idea.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat