|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Det er en glede å komme hjem fra jobben og logge seg på og se at det har vært så stor aktivitet! Takk til dere alle du er du, og gir så mye tilbake til oss andre! Setter så umåtelig stor pris på alle her inne. Glad i dere alle sammen
Formen i dag er merkbar endret fra i går, "kjemiforsøket" er i gang. Litt slitsomt å gå hjem fra bussen i dag - godt! Tendenser til leggkramper i natt og. Og i dag har jeg ikke vært så sulten som i går. Snart er det tid for å ta cocosa/udosen, og da blir jeg nok mett til gangs.
Bente: så bra du likte det brødet, kan legge ut oppskrifta på nytt (jada Prutti...jeg hører deg) så jeg kan prøve det jeg og?
Godt å ha deg tilbake Prutti! På tide du er igang igjen. The boss; akkurat det er du! Du er ikke alene i denne situasjonen - de fleste av oss har hatt en liten tur ut av ketosebobla og er på vei inn igjen i disse dager. Så det er ingen grunn til at ikke du og skal begynnenå . Så - kom igang! Hva så om du blir grinete? Du er da ikke alene? Se på Nysgjerrig nok; hun er visst litt "bitch" i disse dagene . Jeg er i samme båt, og glefser til stakkaren som en gang lovte å holde ut med meg i både gode og onde dager. Mon tro om han angrer?? Når det blir for tøft sier jeg at dette er noen av de onde dagene. Greit å vite når det gode dager også, ikke sant?? Og Prutti: hvorfor være så sint på deg selv? Hva godt gjør det deg? Gir det deg energi? Eller er det med og trekker deg lengre ned? Hva gjør du da?...nettopp ja...så vær heller sint på de som hacka bloggen din; selv om jeg ikke har sett det. Eller på en ball du pælmer i veggen.
Og så bra du skal på jobbintervju! Lykke til; måtte det ordne seg for deg akkurat slik du vil!! Og den røykegreia kan du gjerne kutte ut; fysj!
Har dere sett disse MUP'ene damer? Min Ultimate Plan? Vet ikke om det er noe for dere, men for meg er det et poeng å bli (være) bevisst på hva - hvorfor - hvordan jeg gjor ting. For meg er ikke dette noe jeg bare setter meg ned og skriver en kveld, men noe jeg bruker tid på å finne ut av. Dog er jeg ikke helt enig i alt med den MUP-modellen, men jeg velger å ta i bruk det jeg selv føler er riktig. For meg. Fordi jeg er jeg, og er verdt det vet dere.
Slik ser jeg for meg dette/hva jeg må tenke på:
Måltider - hva kan jeg spise, når, mengder, fordeling osv
Mosjon - hvor mye pr uke, hvilke dager, treningskamerat? hva er målet, annet?
Mikro - vitaminer, oljer, osv
Mentalt - hva gir meg energi, hva er viktig å gjøre, hvilke venner vil jeg bruke av min verdifulle tid på - og ikke? familien er her, og hva gjør jeg med/for dem?
Motivasjon - hva gir meg motivasjon? Hva kan jeg gjøre mer av som motiverer meg til å fortsette. Her er det viktig (for meg) å finne noe jeg kan ha som "tiltak" hvis det butter i mot. Premiering ved nådd vektmål? Når jeg har overholdt planer over en tid? Når jeg har trimmet som jeg hadde planlagt? En gulrot å se fram til (selv om den er en underjordagrønnsak)
Mål - ja å gå ned i vekt, men hvor mye? til når? Delmål? osv Andre mål? komme i bedre form? ikke gå opp i vekt? Komme inn i den buksa som ligger i skapet? Osv
Det er sikkert andre faktorer og som kan føyes til. Det er jo bare ens egen fantasi som hindrer en. Nå er jeg jo faktisk i gang med min plan. Bare ved å skrive ned hvordan jeg tenker om den til dere, så har jeg gjort meg mange refleksjoner. Takk! Og til deg Prutti; så tror jeg dette kan være et verktøy for deg som er så glad i å skrive. Og for å ha motvekt mot de tankene du beskriver. Bente er en veldig klok dame som har skjønt både det ene og det andre, så du kan gjerne lese innlegget hennes (der det står at du skal starte NÅ!) noen ganger til. Skriv det gjerne ut og heng det slik at du tvinges til å lese det mange ganger hver dag.
Så koselig at du er innom Foksy! Vit at du er savnet!! Og takk for at du stilte meg akkurat det spørsmålet om jeg er for streng med meg selv. Jeg tror ikke det i grunnen...det skar seg av ulike grunner sist uke, men ikke verre enn at jeg hadde kontroll og visste hva jeg gjorde. Altså ikke noen sprekk i den forstand. Men jeg tar med meg spørsmålet videre, spesielt hvis jeg går videre med den plangreia mi. Da er det relevant å ta det fram igjen. Det står ikke på pågangsmot her i gården; ukrutt forgår ikke så lett vet dere. Men det skal jeg ha sagt; at uten dere hadde jeg nok gitt opp for veldig lenge siden! Jeg trenger dere alle og enhver!
Bentemora; jeg ønsker deg en riktig god tur til London. Synd det er så travelt, noe jeg kjenner igjen. Reiser en del gjennom jobben jeg og, og det er sjelden at en rekker annet enn møter. Foksy anbefaler tankefeltsterapeut, det er sikkert bra! Jeg prøvde psykodrama en gang og syntes det var suverent. Fikk jobbet med tema som jeg ikke engang visste var et problem... Velg det som fungerer for deg; kanskje må du prøve ut flere, kanskje skal du være der du er. Husk du er viktig for deg, så kun velg på øverste hylle! Og så bra det du sa om fortid og fremtid da Foksy! Så bra!
Jeg tror nok udosen kan bli verre etterhvert Sanna, men da får jeg bare ha oppi litt toffeesmak, den fikser det meste. Kanskje tran også i verste fall?? Men ondt skal ondt fordrive ja..... Jeg synes også det er størst utfordring å holde meg lavt på proteinet. Godt tips å kutte på eggene Prutti, men hva søren kan vi da spise til frokost. Ikke brød, ikke knekkebrød? Og ikke si middag altså!
Og Maria! Så flink du er!!!!!!!!!!!!! Jeg har stor respekt for deg og det du har oppnådd! Ikke hopp av tråden værsåsnill, selv om du går stadig mer ned i vekt. Vi trenger deg vennen! Og så skal vi jo gifte deg bort neste sommer 
Godt å se deg også Nysgjerrig nok. Du viser stadig nye sider av deg selv. Jeg og hadde en oppfatning av at du var en rolig dame. Til og med i starten på 20årene trodde jo jeg.... Klart det var teknikken som var problemet da du ikke fikk sendt innlegget; alder har da ingenting med det å gjøre kan du skjønne.. Dog kunne jeg tenkt meg å lese den siden av deg jeg og! Og så lurt å be Appelsinpiken kreve en blodprøve; hullet er jo der allerede, så det burde jo gå veldig greit. Håper du er tettet nå da vennen! Og så gode råd du gir Bente! Og de gode ordene da..snufs..du er god Nysgjerrig nok. Jeg liker det med plassering av mannen strategisk ift shoppemuligheter jeg, og tar den med meg hvis (når) vi drar.
Jeg har ikke hørt fra Karbomamma, men ser at det er lenge siden hun var inne på forumet. Takk til henne for at hun tok initiativ til trådstarten! Og Rikkem0r...håper du har orden på hverdagen ennå; det hadde vært artig å følge deg mot innflyttingen. Vi kunne jo hatt innflyttingsfest i tråden?
Nå skal jeg poste dette laaange innlegget, og så skal jeg gå meg en tur. Prekes når jeg er tilbake vi!
|