|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Jeg vi anbefale deg å spise litt ost eller noe annet med fett men helt uten kh som mellom-måltider nå når du omstiller Dollsine. Den sultfølelsen du føler er styrt av blodsukkersvingninger, det er jeg sikker på, når du tilfører noe med kh, slik som brøderstatning, holder du bare de svingningene lengere vedlike. Så her må jeg nok si meg enig med sjefs-prutten altså, dropp de brøderstatningene
Jeg tror på at så lenge man holder kh lavt kan man lære seg til å spise sjeldnere. Før jeg begynte på dette MÅTTE jeg ha noe i munnen i alle fall hver tredje time. Når jeg la om brukte jeg alltid ost som de mellom-måltidene jeg følte jeg trengte, etter hvert trengte jeg det sjeldnere og sjeldnere. Nå spiser jeg svært sjelden mellommåltider, kun hvis jeg må utsette middag pga at sønnen kommer sent hjem eller noe slikt. Det holder med tre måltider om dagen hvis jeg bare sørger for å få i meg minimalt med kh og nok fett. De eneste gangene jeg føler sug eller behov for noe ekstra er hvis jeg har vært altfor raus med proteinene.
I går spiste jeg feks et stort fett måltid kl. 16, jeg var ute underviste i 4 timer, holdt på så svetten randt av meg, drakk 2,5 liter vann på den tiden, jeg hadde nøtter i veska, men følte ikke behov for det, så mitt neste måltid var kvelds kl. 23, altså 7 timer m høy intensivitet uten mat. På høykarbo hadde jeg minst hatt en sjokoladeplate om ikke to på den tiden Jeg synes dette er noe av den store velsignelsen med lavkarbo.
Og ja, Dollsine, jeg går hos healer fremdeles, og nettopp dette er det vi jobber aller mest med, min neste time er den 19. men jeg vurderer litt å få det framskyndet....
|