|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Det er meget mulig Sanna - og jeg har tenkt på det selv og. Tror ikke jeg er altfor opptatt av mat/tanken på mat, men akkurat i disse dagene med omlegging sitter det iaf ett og annet og knurrer i magen. Og det spesielt på ettermiddagene. Jeg spiser litt frokost ca kl 0615 (må ha noe i magen, hvis ikke blir jeg kvalm på bussen) og mer når jeg er på jobb kl 0730. Deretter berger jeg fint til lunsj kl 11-1130 ca. Så nærmer kl seg 14 og da begynner knurringen. Tidligere, da jeg spiste høykarbo ble jeg alltid sulten mellom kl 14-15 og måtte ta ei skive slik at jeg berget til middag kl 1630. Det kan være noe mentalt her? På lavkarbo (altså ikke denne uka nei) går det bra til kl 15-1530 alt etter hva jeg spiste til lunsj - dvs hvor mye fett jeg spiste til lunsj Jeg gomler et egg eller en babybel på tur hjem, og greier meg fint til kl 17 og middag. Etter den er jeg som oftest mett til leggetid; hvor alternativet er ett egg eller en ost hvis jeg ikke berger.
Jeg har lest litt Skaldeman, som jo fant en metode som fungerte for ham. Han var opptatt av å holde forbrenningen i gang, og sa at hvis man ble sulten og ikke spiste, så stoppet forbrenningen og det tok tid å få den igang igjen. Han omtalte dette som fettbålet som måtte få tilført "brensel", dvs fett. Hva tenker dere om det?
|