Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-11, 15:43   #23
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg blir jo ruinert!

Jeg begynte med lavkarbo for en liten mnd siden, og kan si at matbudsjettet har gått litt opp, men ikke mye! Særlig i starten er det litt prøving og feiling (og kasting av mat ), men nå begynner vi å finne våre favoritter Før kunne jeg spise to kyllingfileter, masse ris og saus + salat til middag. Nå spiser jeg ikke engang opp 1 kyllingfilet, risen er erstattet med brokkoli og sausen lages fra bunn. Alt i alt er det faktisk litt billigere... Frokosten og lunchen er kanskje litt dyrere enn før, men kan ikke si jeg merker det noe særlig (og jeg er student!)

Før laget samboeren min all maten, men nå har jeg begynt å hjelpe til litt for å være sikker på at jeg får rett mat Favoritten for øyeblikket er tacosalat. Da lager vi en herlig salat (minimais, spinat, tomat, agurk++), og steker kjøttdeig (krydre godt!) og har på tacosaus, rømme og ost. Herlig! Tar i underkant av 10 min...

Ellers steiker vi gjerne kjøtt, kylling eller fisk og koker grønnsaker eller lager salat. Noen ganger lager vi frityrstekt sellerirot. Det tar ca 15 min totalt...

Må si at vi bruker mye mer tid på oppvask enn matlaging Mest fordi vi ikke har oppvaskmaskin eller noe sted å stable alt.

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat