Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-11, 12:44   #16
lårannediskon
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 37
lårannediskon er ny på veien

Sv: Jeg blir jo ruinert!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Halv time på å lage mos???

Jeg kutter opp blomkål/broccoli i passe biter i en bolle, tar lokk/plast over og setter 4-8 min, avhengig av mengden, i mikro på full guffe.
Skjærer 4-5 skiver smør med ostehøvel og har oppi sammen med evnt krydder og fløte/fetaost/smørost osv. Stavmikser på full guffe tar under et min. Ferdig! Tar maks 15 min om det er mye grønnsaker å rense/kutte!

Mens grønnsakene står i mikroen, gjør jeg andre middagsrelaterte ting som å steke ferdig kjøttet!

Det tar nok av og til bortimot en time fra jeg begynner å lage middag til den er ferdig, men det er fordi den skal stå i ovnen så og så lenge eller koke en stund etc, og da gjør jeg jo andre ting i mellomtiden.
Om du bruker litt ekstra tid feks på søndagen til å lage stoooore porsjoner, kan du fryse ned og ha ferdig til travle ukedager!
Se gjerne på Gerds midagsoppskrifter. De aller fleste kan fryses.

Her i huset er vi 4 stykker med ganske forskjellige matpreferanser. Ikke alle får det osm de vil hver dag, for å si det sånn. Men rent kjøtt/kylling og pølser av alle slag spiser vi alle sammen. Så er det bare å variere tilbehøret etter hvem som vil ha blomkålmos, potetmos, poteter, ris, pasta, salat osv. Trenger ikke bli noe dyrere det!
Om min sønn skulle ha egen middag hver dag, hadde han jammen meg fått betale den selv! (Og det hender det faktisk at han gjør)

Min sønn er 4 år så jeg skal ikke forlange å ta betalt for maten..-enda

Men uansett, jeg orker ikke forsvare mat-greia hans. Har vært vanskelig med mat siden han var baby. Masse leger og alt innblandet.

Men takk for tips

www.ketolch.blogspot.com
En nystartet blogg med lchf-oppskrifter og ketolysemat
lårannediskon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat