Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-11, 23:13   #6
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Jeg blir jo ruinert!

Det der gjorde jeg og.. Og mesteparten av den maten går jo rett i søpla fordi du blir mett fortere enn aua når du er i butikk. Jeg pleide å kaste masse fløte før, men har i det siste kuttet det ut og bruker rømme som varer noe lengre. kjøtt blei forderva i mitt kjøleskap fordi jeg satt å spiste rester så ofte. Posjonsberegner i dag en ukedags kjøttmengdeposjon til 100g rått. For kjøttdeig er det ca 66g stekt og for hele fileter er det ca 75g. Jeg har fett tilsvarende 4ss olivenolje (400kcal) til hvert måltid enten som olje, majones eller rømme. Du kan steke det meste på søndag og putte noe av det i fryseren, noe i kjøleskapet. Til middag på ukedager nå for tiden bruker jeg Karins brød med masse majones og en av reker, leverpostei, makrell-i-tomat. Pleier å spise den før jeg drar fra jobben og da kan jeg leke pappa så fort jeg kommer hjem og heller spise vaniljeseterrømme med nøtter/bringebør som kvelds senere.

Jeg ligger vel på 77kr i løpet av en ukedag og 120kr på en helgedag. Det er i helgedagene jeg står på kjøkkenet og da lager jeg skikklig god varmmat i tillegg til å steke opp kjøtt til ukedagene. Jeg fryser ned det jeg ikke skal spise de neste 2 dagene og tar ut ettersom jeg trenger. Det kan man fint gjøre med en del sauser of tilbredte grønnsaker og. Skikkelig deilig å slippe å lage maten, men slenge det i microen akkurat som om man hadde kjøpt Fjordland. (og det smaker bedre)