|
Sv: Minikurs i lavkarbo / jentekveld(er). Trenger tips!
Hei,
Vil bare minne om oppskriftsamletrådene her på forumet, du finner link til hele samlingen i nybegynnertråden.
Du kan jo høre med de og spørre hva de anser er den største utfordringen for omlegging til lavkarbo. Ofte skal det jo ikke mye til for å lage families gamle favoritter lavkarbo vennlige. I tillegg så behøver det ikke å ta lengre tid å lage mat fra bunnen enn å tilbrede halvfabrikat. For eksempel Taco: lage hjemmelaget taco krydder, bruke for eksempel hjertesalat istedenfor tacoskjell/tortilla eller gå inn her for andre varianter bl.a. tortillalefse oppskrift, Tex Mex mat
I og med at du har tenkt å lære bort lavkarbo sauser så regner jeg med at du har vært en tur innom her i Våre fantastiske lavkarbosauser
Mange sliter med erstatninger for ris, poteter og pasta i tillegg sliter en del med variasjoner på grønnsaksfrotnen så jeg satte meg ned og samlet sammen grønnsaksoppskriftene her på forumet i denne tråden Grønnsaksretter og –tilbehør til middag (samletråd) …og til salatene trenger man kanskje inspirasjon til dressing og det finner du her i Hva er din dressingfavoritt?
Morsomt at du nevner suppe, mange glemmer at man kan lage masse gode lavkarbo supper, så for en tid tilbake oppdaterte jeg forumets fantastiske Suppetråden!
I og med at det meste av blandingsrydder og marinader innholder sukker så har vi selfølgelig laget samletråder for disse også Hjemmelagede krydderblandinger og Marinade-tråden
Veldig mange av oss bruker my kjøttdeig og jeg har det siste året pløyd meg igjennom en del kjøttpuddinger, kjappt og enkelt å lage og variasjonene er uendelige… Så jeg har for en tid tilbake samlet en haug av forumets kjøttdeigoppskrifter i denne tråden Tips til middag med kjøttdeig
De aller fleste av oss bør helt sikkert tenkte på å spise litt mer fisk, derfor ryddet jeg for en tid tilbake opp i samletråden Din beste fiskeoppskrift
Så har vi to ulike ”bake” tråder Den store brød-lenke-tråden og Den store vaffel, pannekake og lappe-oppskriftstråden. Så har jeg lagt inn en samling av muffins oppskrifter inn i denne tråden her i Oppskrifter med proteinpulver
|