Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-11, 20:13   #16
Kristin81
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Var det tøft for dere, å legge om kostholdet?

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Nå vet ikke jeg hvor alvorlig epilepsi du har og hvilke medisiner du går på, men ketogen kost har jo vært prøvd med hell på barn som har vært hardt rammet av epilepsi. Ofte har de prøvd en del medisiner først som ikke har fått anfallene under kontroll.

Du kan jo prøve å ta kontakt med SSE, de kan jo en del om dette. Kanskje det er lurt å prøve i samarbeid med lege, kanskje ikke du bør bruke de medisinene du har nå, ihvertfall ikke i den dosen du står på nå samtidig som du prøver kostomlegging?

Jeg har brukt en del forskjellig epilepsi medisiner, bruker fremdeles en. Det er den eneste jeg ikke har fått bivirkninger fra. (Jeg har ikke epilepsi, men migrene)

De medisinene gjør fryktelig mye rart med kroppen/hjernen så det er ikke bare å tukle i vei, syns jeg. Jeg fikk bl.a voldsomme søvnproblemer av den ene typen.

Jeg vil tro at det blir helt feil med ketogen kost og sykdommen din dersom du driver og sprekker. Det kan kanskje gjøre vondt verre.

Så vær forsiktig og kontakt noen som har greie på det

Takk for fint innlegg. Jeg har kun anfall cirka 1 gang i året, men de er til gjengjeld ganske dramatiske (bevisstløshet, kramper, fall osv.) Nå går jeg på Lamictal, og har ikke fått anfall så lenge jeg husker medisinene mine.

Sant, jeg kan ta kontakt med Epilepsisenteret også. Skal til fastlegen min på onsdag, da kan jeg jo be henne ta noen blodprøver, og si fra at jeg legger kom kosten min. Skal til legen pga søvnproblemer, som jeg har hatt i 4-5 måneder nå. De kan jo komme av epilepsimedisinene - det eneste er at jeg har gått på disse i 2 år, mens søvnproblemene først kom for noen måneder siden... Hvordan var det for deg, kom de med en gang?

Tusen takk for fint innlegg og gode påminnelser.
Jeg skal virkelig skjerpe meg, og ikke sprekke noe mer. Kombinasjonen av å gå over til ketogen kost, samtidig som man innimellom sprekker på f.eks, hveteboller, er jo kanskje skadelig til og med, for alt jeg vet.

Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat