Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-11, 18:48   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Var det tøft for dere, å legge om kostholdet?

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Men du, er det virkelig slik at hver gang man skeier ut, så må man begynne helt på nytt igjen? På hvilken måte da, vektmessig eller rett og slett at en utskeielse fører til mer? Synes jeg har lest om noen som tar seg en sjokoladekake en gang iblant, uten at det ødelegger hele lavkarbo-opplegget?

Jeg snakker spesifikt før du har fått kommet ordentlig i gang med fettforbrenningen. Det kan ta fra 2-8 uker (er individuelt), og hvis du nå skeier ut en gang eller to i uka, kommer aldri kroppen din i gang med ordentlig fettforbrenning, og hver søtsak gir bare MER søtsug som igjen gjør det vanskeligere og holde seg til lavkarbo...dvs at sukkeravvenningen blir ødelagt med hver lille godsak...

Når du har kommet godt i gang (kanskje 3 + mnd eller mer), kan du i større grad AV OG TIL spise søtsaker. Problemet er at du vet ikke om det for deg vil trigge et enormt søtsug slik at EN liten utskeielse ender opp med og bli 5 mnd... (flere her inne KAN ikke gjøre dette så de holder seg unna).

"Hele lavkarbo-opplegget" går jo ut på å beholde et balansert blodsukker/insulinnivå, så sjokoladekake bryter jo med hele prinsippet... det finnes derimot flere gode alternativer som er lavkarbovennlige, og som de fleste her inne unner seg innimellom

jeg vil anbefale igjen at du leser tråden til arnakristin nøye, og går inn på linkene og leser hva som sies om lavkarbo der - til syvende og sist er kunnskap makt - også når man skal endre kosthold til lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat