Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-11, 18:22   #11
Kristin81
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Var det tøft for dere, å legge om kostholdet?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Jeg leste endel litteratur før jeg la om brått fra den ene dagen til den andre. Jeg strevde med formen de første to ukene i form av kvalme, hodepine og svimmelhet. Etterhvert forsvant abstinensplagene like brått som det kom.

Jeg valgte å godta at kroppen min protesterte på omleggingen. I prinsippet kjørte jeg den igjennom en sukkeravrusning. Mest fortvilet ble jeg nok over at jeg hadde mer enn nok med å holde meg fast til sengekanten noen dager og at jeg aller helst skulle ha trent for å holde kroppen snill og grei i forhold til muskelplager. Har fibromyalgi.

Uffda - men til tross for kvalme og svimmelhet, klarte du å holde ut - godt gjort! Man må visst være standhaftig. og på en måte tenker jeg at det kan være greit å legge om kostholdet raskest mulig, så er det unnagjort. Men kanskje jeg som er sykmeldt må bruke litt lenger tid enn andre..

Jepp, sukkeravrusning er tøft... Jeg er sjokolade-elsker, så for meg har det vært litt vanskelig å legge bort sukkeret. Og sukkerfri sjokolade er ingen fullgod erstatning, den gjør meg igrunn bare sugen på mer.

Men du, hvilke effekter har du fått av å legge om kostholdet, kan jeg spørre om det? Har fibromyalgi-en blitt bedre?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg vil bare kommentere at strikt lavkarbo er brukt som behandling på barn med epilepsi med godt resultat Jfr boka "Bedre uten brød" av Lutz/Allen.

Du bør uansett spise lavkarbo uten og skeie ut i en mnd minst før du gjør deg opp en mening om virkning og om du vil klare og følge et slikt kosthold. For hver gang du skeier ut - begynner du nemlig helt på nytt igjen...
Bli klar over at det ER tøft de første ukene, sjekk ut arnakristins nybegynnertråd nederst i signaturen min for mer info. Jo bedre forberedt man er og jo mer kunnskap man har, jo lettere vil det være og komme over den første kneika for det BLIR lettere, enklere og kroppen reagerer positivt. Man må bare komme over den første kneika

Ja, jeg har også hørt liknende. Det er helt fantastisk at lavkarbo kan hjelpe på helseplager! og enig med deg - jeg SKAL være sterk i en måned denne gangen, det skal jeg klare....

Men du, er det virkelig slik at hver gang man skeier ut, så må man begynne helt på nytt igjen? På hvilken måte da, vektmessig eller rett og slett at en utskeielse fører til mer? Synes jeg har lest om noen som tar seg en sjokoladekake en gang iblant, uten at det ødelegger hele lavkarbo-opplegget?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Det er tøft å legge om kostholdet, men alt blir en vane til slutt, slik at kostholdet blir lettere å forholde seg til jo tryggere man blir på det.

Ja, det håper jeg Var det tøft for deg også, på hvilken måte? Fint å høre andres erfaringer.

For egen del tror jeg nok det ville vært lettere å legge om, dersom jeg hadde vært i vanlig god form. Når jeg er sykmeldt, gjør det det hele vanskeligere

Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat