|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.
Hvorfor har jeg fått en barnerumpe av en roomie som ikke skjønner at oppvaska må tas, kjøkkenet tørkes over og søpla hives??
Nok av dem dessverre. Jeg bodde på studenthjem da jeg studerte og delte kjøkken med seks andre. Og dette var i Grimstad og der er 90% av studentene gutter...
Han ene hadde én stekepanne, én gryte, én sleiv, én stekespade og engangstallerkner, engangskopper og engangsbestikk. Han vasket ALDRI opp. Og han vasket heller ikke kjøkkenet da det var hans tur å vaske. Det endte med at jeg bombaderte døra hans med post-its. Man så knapt døra. Han tok hintet. Han gjorde ikke god jobb, men han gjorde det i alle fall.
Og så var det en som hadde eget bestikk og slikt, men han vasket det ikke og "lånte" bestikk av andre. Det var så ille at han "lånte" så mye av mitt at jeg måtte kjøpe nytt. Jeg spurte ham om han hadde lånt, men han sa neeeei og jeg så aldri noe mer til bestikket.
Og så var det en som spiste kun ferdigpizza et helt semester. Seriøst. Det var "lett, billig og godt". Neste semester begynte han å bli litt lei og utvidet menyen til fjordlands, nudler, pasta og slikt også.