|
Sv: Står overfor et "umulig" dilemma ... Å spise hos svigemor
Enkle ting funker bra.
Hva med grønnsaksuppe? Rimelig å stelle i stand og tror nok de aller fleste på lavkarbo kan spise en porsjon av det uten å ødelegge for seg selv.
Eller om hun lager kjøtt eller fisk av en eller annen variant, så går det jo å forsyne seg med en liten potet og kutte den opp i biter. Jeg ville spist den vesle poteten, men det går an og passe på at man dessverre er såå mett at potetbitene ligger igjen.
Lager hun smørbrød så spiser du pålegget og forklarer at du dessverre ikke tåler mel, men at du håper det går greitt at du spiser ditt medbrakte melfrie brød/knekkebrød?
Og når det gjelder kaker og slikt. Jeg sier klart fra at nei takk, jeg spiser ikke kaker. Dette har jeg gjort i alle år lenge før jeg fikk diabetes eller startet på lavkarbo. Det er tross alt MIN kropp og jeg bestemmer hva jeg vil ha i meg.
Ingen ville f.eks. tenke på å drikke lakserolje om man ble servert det fordi man vet hva som skjer. Hvorfor skal man da stappe i seg annen mat som fører til at man blir syk, bare fordi man vil være høflig?