|
Sv: Mer enn 50+ kg overvekt
Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.
Hvor lenge står en på slankeoperasjonliste? skal snart til legen, og lurer på om jeg skal sette meg på liste, sånn som siste utvei, for jeg vil IKKE ha operasjon, takka nei, da jeg fikk tilbud av legen min for et par år siden...men har vel ikke helt troa på at jeg klarer det på egen hånd, spesielt nå når det står bom stille.
Det varierer fra sykehus til sykehus. Jeg står på venteliste til behandling ved Aker sykehus, og der skal visstnok ventetiden være opptil 5 år. Legen min sendte henvisning i mars, etter et par uker fikk jeg brev fra Aker om at jeg tilfredstilte kravet til å stå på prioritert venteliste, dvs. at jeg har krav på å få påbegynt behandling (obs: Dette er ikke operasjonsdatoen men tidsfristen på at den behandlingen de mener er den beste blir påbegynt altså forberedelse til operasjon og sånn) innen et år. Nå er vi i september og jeg har fortsatt ikke hørt noe mer, og i mellomtiden har jeg klart å gå ned endel selv. Jeg håper i grunn at innkallelsen drøyer lengst mulig og at jeg ikke lengre tilfredsstiller kravene til operasjon når den tid kommer 
Om man velger (har råd ...) til å gjøre det privat er det ikke så lang ventetid. En måneds tid eller så tror jeg.
Sist redigert av Cyan : 04-09-11 kl 13:01.
|