Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-11, 14:46   #9
Noola
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Noola er ny på veien

Sv: Har gått opp?

Nerthus: Takk for svar, det er ca det der jeg har tenkt også Før jeg begynte med lavkarbo spiste jeg som regel fem-seks knekkebrød med magert pålegg, pluss middag. Middagen skulle også sønnen min spise av, så jeg lagde alltid skikkelig middag, men til meg selv balanserte jeg så det ble mer salat enn kjøtt og poteter f.eks. I tillegg passet jeg på å bruke de magreste alternativene til saus. Og så spiste jeg ofte et eple eller en banan om kvelden i tillegg til litt av knekkebrødkvoten.
På dette kostholdet skal det sies at det hendte jeg skeia ut fordi jeg egentlig visste at jeg spiste veldig magert, så da hendte det at vi spiste på McDonalds en gang i uka, eller unnet oss potetgull på kvelden, men prøvde å holde dette til helga. Særlig fordi det ble lett å tenke at "nå må jeg spise mindre mat, nå som jeg har spist burger/potetgull" - og å bytte ut mat med junk er jo ikke bra på noen måte. Det ble en måte å balansere kaloriene på, man kan jo slanke seg ved å spise utelukkende sjokolade men det blir jo bare feil. Enklere sagt - hodet mitt tenkte helt feil i forhold til mat.

Så ja, det høres veldig logisk ut at kroppen min blir glad for ordentlig mat, og bare suger den til seg. Nå har jeg begynt å spise mindre porsjoner og droppe å legge til noe særlig ekstra fett utover smøret jeg steker i. Prøver med litt majones på tomaten, men så holder det, hehe.

Newstart: Jeg er 173 cm og som regel 57 kilo Så det er ikke noe undervektighet, bar litt for mye bevissthet omkring kalorier ute og går..

Noola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat