Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-11, 19:20   #1
Pearle
Juniormedlem

Pearle sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Pearle er på en erverdig vei

Gi meg styrke!

Har vært på slanken i 1 år nå, og er egentlig fornøyd med resultatet, men har ikke klart å stabilisere vekten (og jeg vet selvfølgelig hvorfor!).
Det første 1/2 året var jeg vel i ketose det meste av tiden (utenom jula) og jeg tok av ca 30 kg. Jeg la fort på meg 2 kg da jeg skulle begynne med litt mer alla lavkarbo kost, og det var vel som forventet. Men.....problemet mitt er at jeg prøver så godt jeg kan å legge om livet og det går kjempe fint når det kommer til trening (6-7 timer pr uke). Men jeg sliter med kostholdet, spesielt søtsakene
Når helgen kommer klarer jeg ikke å holde meg vekke fra smågodtet, selv om jeg har vært aldri så flink hele uken. Tydeligvis er viljestyrken min tynnslitt. Resultatet er at i løpet av sommeren, har det krøpet på enda 9 kg og jeg er nå ca 10 kg mer enn jeg ønsker igjen.
Jeg har derfor satt meg opp mål og plan og begynte på pulver, egg og rent kjøtt på mandag og vips minus 1,1 kg på 4 dager. Men så kommer den hersens ukehandlingen på freddan og jeg klarer ikke å stå imot og plutselig har jeg trykt i trynet sjokolade og karamell, er kvalm og har veldig dårlig samvittighet overfor meg selv, barna og hele verden. Hva skal jeg gjør for å få opp "gutsen" igjen? Noen som har noen gode tips mot søthungeren i begynnelsen (for jeg vet at hvis jeg bare klarer meg noen uker, så går det "litt" bedre)?
Føler at alle her inne på Lavkarbo er så FLINKE....og jeg vet jo at jeg har vært flink selv, men selve jobben er jo å holde vekten, og der har ikke jeg lykkes enda. Er ikke veldig glad i salt mat, middagsmat og grønt. Har alltid vært skivemenneske, elsker frukt og søtsaker. Så det sier seg selv at lavkarbo er tøft å følge over lengre tid. Derfor må jeg tilbake til et kosthold jeg kan leve med og samtidig holde vekten stabil. Men hvordan gjør jeg det? Jeg ser jo også at hvis jeg har turd å spise skive, poteter ol, legger jeg på meg dobbelt den uka. Grrr.
Måtte få ut litt frustrasjon og innrømmelser her. Håper noen kan gi meg noen tips på hvordan jeg kan komme inn på riktig spor igjen. Og en ting til. Hva gjør jeg nå når jeg har sprukket idag, men har vært flink hele uka? Hva kan konsekvensene bli for neste uke? Skal jeg bare fortsette på pulver og streng diett i morgen? Please hjelp meg....