Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-11, 12:54   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Store mengder vann er skadelig

Det er heeeeelt korrekt, noe jeg har prøvd å fortelle folket her inne svært lenge!

Det er dog langt mellom å bøtte ned vann i litersvis bare for å gjøre det og det å drikke mer fordi man er tørst!

Likevel bør man passe på å få i seg nok salter og mineraler på et lavkarbokosthold. Doktoren bak ketolyse- kuren sier feks at noe av vannet bør byttes ut med farris for å få i seg salter. Det er heller ingen grunn til å ligge unna salt mat som spekeskinke og bacon på et lavkarbo- kosthold.

Det er anbefalt et daglig væske- inntak på lavkarbo/ketolyse på 2.5- 3.0 liter om dagen. Dette innebefatter også all væske du får i deg gjennom maten du spiser etc. Te, kaffe, brus, saft osv er også regnet inn i væskeregnskapet!

Selv er jeg en sånn svært-sjelden-tørst- person, men mener jo ikke at folk skal nekte seg drikke, bare at det å tvinge i seg liter på liter fordi noen en gang har trodd at det er bra, slett ikke er så bra!