Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-11, 22:21   #15
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kommer i ketose innimellom, dumt?

Opprinnelig lagt inn av Ego, her.

Mener å ha lest at fosteret kan utvikle hjerneskade og det er vel ikke en risk verdt å ta.. husker dessverre ikke hvor jeg leste det.

Når det er sagt, skal vel ikke en gravid kvinne fokusere på å være i ketose for å gå ned i vekt.. Man kan og bør leve sunt som gravid, men med noen flere karohydrater (nøtter, frø, linser, kikkerter, noe frukt m.m), som da nok åsså gjør at man ikke er i ketose.

Dokumentasjon på den påstanden har jeg lett etter, men ikke vært i stand til å finne. Jeg finner kun gjentakelser av den, ikke opprinnelsen til den.

Når det er sagt mener jeg ikke at en graviditet er noe å eksperimentere med... Samtidig tenker jeg at dette kan være "the devil you know" - at vi regner det som normalt i dag å spise mye karbohydrater behøver ikke å bety verken at det er riktig eller best for oss. Så hva er "sunt"? Jeg har f.eks lest for mye om WAP-til å gå ut ifra at erter, linser og kikerter er ubetinget "sunt". Jaja - det var dagens filosofering...