|
Sv: Kommer i ketose innimellom, dumt?
Opprinnelig lagt inn av Ego, her.
Mener å ha lest at fosteret kan utvikle hjerneskade og det er vel ikke en risk verdt å ta.. husker dessverre ikke hvor jeg leste det.
Når det er sagt, skal vel ikke en gravid kvinne fokusere på å være i ketose for å gå ned i vekt.. Man kan og bør leve sunt som gravid, men med noen flere karohydrater (nøtter, frø, linser, kikkerter, noe frukt m.m), som da nok åsså gjør at man ikke er i ketose.
Dokumentasjon på den påstanden har jeg lett etter, men ikke vært i stand til å finne. Jeg finner kun gjentakelser av den, ikke opprinnelsen til den.
Når det er sagt mener jeg ikke at en graviditet er noe å eksperimentere med... Samtidig tenker jeg at dette kan være "the devil you know" - at vi regner det som normalt i dag å spise mye karbohydrater behøver ikke å bety verken at det er riktig eller best for oss. Så hva er "sunt"? Jeg har f.eks lest for mye om WAP-til å gå ut ifra at erter, linser og kikerter er ubetinget "sunt". Jaja - det var dagens filosofering...