Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-11, 14:52   #628
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Bravo, her.

Satt her og lurte på hva forskjellen på virgin og extra virgin kokosolje er. Mitt cocosaglass er tomt, og jeg har gått over til et glass jeg kjøpte på Eurospar i sommer, merket kaldpresset og virgin.

I fall noen andre lurer på dette også, poster jeg noe jeg fant på nett nå. Ser ut som om det ikke er forskjell på virgin og extra virgin (derimot om det hadde vært en olivenolje, ville det vært forskjell)
og det frister også lite å bruke den raffinerte/pure cocosaen i mat eller kaffe etter å ha lest om prosessen for fremstilling her.

http://www.tropicaltraditions.com/wh...oconut_oil.htm

Takk for link. Interessant!

Jeg bestilte nettopp denne http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas...08-g/7227?at=0
Omtalt på iherb:

Sitat:

Jarrow Formulas Extra Virgin Organic Coconut Oil from the fresh flesh of the coconut palm fruit, (Cocos nucifera) is unrefined and expeller-pressed in a controlled, indoor environment. This specific process does not utilize any solvents and preserves the volatile compounds responsible for imparting the rich, familiar flavor of coconuts. Coconut oil is a source of medium chain triglycerides (MCTs), such as lauric acid (C-12 and caprylic acids (C-8).

Min utheving "fresh flesh" som i følge sidene til tropical traditions så var det et poeng å utvinne oljen fra "flesh" som ikke er tørket på forhånd...
Håper denne oljen er ok da.
Det var en annen variant, samme merke hvor det står at oljen er "expelled from dried flesh" eller noe i den dur. Så lærte jeg noe nytt i dag.