Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-11, 11:43   #617
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Vær så snill å utdype?

Og nei, når det gjelder kjøtt så blir det dessverre mest "matbutikk-kjøtt" ala nordfjord, gilde, first price....

Jeg har ikke så mye detaljkunnskap utover det jeg skrev, må jeg innrømme. Men f.eks det at kraftfor inneholder en god del soya og mais, som jo inneholder mye omega 6-fettsyrer, vil jo så klart påvirke kjøttkvaliteten.

Sakset dette fra dinmat.no:

Sitat:

Viltkjøtt og rødt kjøtt (f.eks. økologisk) fra kveg eller lam som har spist gress på utmarksbeite, inneholder mer omega 3-fettsyrer enn kjøtt fra dyr som har spist fôr. Omega 3 i gress og planter (alfa linolensyre) blir omdannet til omega 3-fettsyrer hos dyrene.
Det er f.eks. funnet høyere innhold av flerumettede fettsyrer i lammekjøtt produsert på fjellbeite sammenlignet med lammekjøtt produsert på gjødsla innmarksbeite.
I Frankrike går husdyra ute store deler av året, og kjøtt er en stor kilde til omega 3 i befolkningen.
Kylling og gris får nesten bare kraftfôr og inneholder derfor lite omega 3-fettsyrer.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat