Åååååå, jeg forstår deg så godt!!! Har det akkurat på samme måte med mine svogerforeldre! Heldigvis er mine egne foreldre MEGET fornuftige på det området...
Mine svigerforeldre har ALLTID med seg en Center til hver unge når de kommer, min minste er 14mnd. De blir såååå lei seg dersom de ikke kan få lov til å gi ungene "denne ene" sjokoladen,og jeg sier alltid klart i fra: "Ja, men de skal ha mat FØRST!!" Tror du det hjelper??? Neiiida.... "De kan vel får "EN" bit før middag vel?" "NEI! DE SKAL HA MAT FØRST" Det hjelper ikke! De dytter i den den ene biten etter den andre uansett hva jeg sier!
Jeg har prøvd å forklare dem at de ikke behøver å kjøpe barnebarna sine! de er like glad i besteforeldrene sine selv om de ikke får masse snop hver gang de ser dem! Men de skjønner det bare ikke!? Jeg har prøvd å foreslå at de heller kan kjøpe leker, tegnesaker, klær og andre ting hvis de absolutt MÅÅÅ kjøpe noe til dem hele tiden!
Men det går inn det ene øret og like fort ut det andre....
Jeg har ingen råd til deg, men vil bare si at vi er flere i samme båt... (Desverre)
Mine 2 eldste elsker peanøtter og saltstenger og får som regele sånt i stedenfor sjokolade og gele'godter på lørdag, men heller ikke DET kan bestemor forstå! De MÅ ha det aller verste innen godterier hele tida!
Jeg har gitt opp!
|