Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-11, 22:01   #14
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 53
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Manglende støtte fra samboer

Fettskrekken sitter dypt i mange. Min egen mann var svært skeptisk når han så klattene med CF, laget med smør, saus osv. på maten min. Samtidig var han heldigvis ikke fullt så negativ som din samboer - han så at jeg slet og støttet meg i forsøket mitt på vektreduksjon. Senere har han sagt flere ganger: "Jeg SER at det virker, men jeg tror ikke på det" - det skal jo lissom ikke være mulig å spise slik vi gjør og likevel gå ned Nå berømmer han meg for min standhaftighet og viljestyrke - jeg skeier jo virkelig SJELDEN ut. Og jammen har jeg ikke fått gehør for å endre både på matpakker og annen mat for ham og barna også!

Når din samboer er så spydig som hun er vil jeg tro det bunner i usikkerhet. Hadde hun vært overbevist om at sitt eget kosthold var det beste ville hun forsøkt å overtale deg - ikke mobbe deg til endring. Vi damer liker jo å tenke at vi kan ett og annet om ernæring, og er nok generelt mer opptatt av slikt enn den gjengse mann i gata. Når du tar så veldig styring selv, kan det være at hun føler at hun mister posisjonen sin i hjemmet? At dette har vært et av de områdene hvor hun har følt at hun har vært ressurssterk - og så torpederer du hele opplegget? At det på en måte blir en kritikk av henne, og hennes livsstil?

Du får uansett ikke vite det om ikke du greier å få i gang en konstruktiv samtale om det. Om hvor mye det betyr for deg. Om hvor mye det betyr at du har hennes støtte. Dersom dere skal leve sammen er det dumt å la en sånn ting som kjøleskapsinnhold forsure tilværelsen. Be henne gi det en sjanse, og be henne spille på lag med deg. Hun kan da vanskelig si nei til noe slikt

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat