|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Timeplanen ser omtrent sånn ut hver eneste dag. Skolen starter først klokka 11, men pga forelesningene mine så er jeg ikke ferdig før seks på kvelden (og hjemme rundt sju). Og skal jeg ha tid til å faktisk lese pensum så må jeg være på skolen klokka åtte.
Må jo bare lage noe som skal vare i mange dager fremover, rett og slett. Selv om det er akkurat det som er demotiverende med så lange dager. Må jo ikke bare lage middag for flere dager, men også planlegge lunsjen - og både lunsj og middag må spises på skolen og så spise kveldsmat (om jeg fortsatt vil ha mat) når jeg kommer hjem.
Det er fryser her på hybelfelleskapet (overfylt med ting som folk har lagt igjen når de har flyttet ut) som jeg har karra til meg en liten kurv i. Mikro er det verre med her på hybelen - men det er det heldigvis i kantina på skolen.
Hvorfor jeg har lyst på rundstykke med ost og skinke? Prøver å innbille meg at det er smaken av loff med smør på... Men tror egentlig mest at det er fordi det er enkelt. Men er kanskje mest at jeg har noe å lære. Er jo vanskelig å skulle "finne på" ting å spise når man plutselig ikke skal spise det man har spist hele livet.
Jeg kommer ikke til å "ta en liten bit, bare nå?" for noen andre enn for meg selv. For som du sier... Hvorfor skal jeg spise noe jeg ikke har lyst på for å glede andre, når jeg virkelig ikke vil ha? (Var noe heeeelt annet når jeg smakte på bløtekaka svigers hadde bakt i helgen. Den smakte kroneis med jordbær!) Den ville jeg jo smakte på!
Tok meg akkurat min første spiseskje med cocosa. Har hatt det i skapet lenge, og i Tyrkia brukte jeg cocosa til å steke i. Men den grønne cocosaen.. den har jeg ikke turt å røre. Hørt så mye fælt om konsistensen, og det var søren ikke tull heller. Liker smaken, men konsistensen... 

|