|
Sv: 3 uker i ketose - INGEN fremgang - trenger motivasjon
Hold ut, ikke gi opp! Hva er tre uker? Hvor lang tid har du brukt på å komme dit du er i dag? Tenkte du at kroppen skulle gi slipp på alt i løpet av så kort tid? Ikke sikkert det nei
Jeg sier som Laila74 og andre, at dette er det kostholdet jeg vil fortsette med, av flere grunner. Det gjør kroppen min og sjela mi godt. Jeg plages ikke med forstoppelse, ødem osv lengre. Jeg føler meg vel. Er aldri sulten (og jeg har da vært det noen år). Jeg tror på filosofien bak, med tanke på hva slags mat vi er skapt til å spise. Og lignende.
Dog har jeg holdt på i over ett år, og har gått ned 5 kg. Ja, bare 5 kilo. Og i dette året har jeg hatt en fordeling på maten som gir 5% kh, 20% proteiner og 75 % fett. Altså helt etter "oppskrifta". Maks 15 g kh/dag, og ofte mellom 5-10 g/dag. Og jeg har noen kilo å gå på.... Og likevel....
Noen går ikke ned på LK, mens andre raser ned. Jeg våger å påstå at det siste gjelder de færreste og kanskje de som har mest å ta av. Jeg burde tatt av 12-13 kilo til, og gir ikke opp! Men jeg velger å snu perspektivet og si at i løpet av det siste året så har jeg faktisk gått ned - og ikke OPP.
jeg og er av den oppfatning at en ikke må stresse med vekta, med hvordan gjøre det. Det stopper all prosessen, samme hva den er. Tenk heller på at du/dere spiser god mat og slipper å være sulten. Nyt hverdagen, ut å gå en tur. Kjenn på at du lever og har det bra!
Lykke til!
|