Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-11, 10:31   #3180
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen alle sammen! Da våknet jeg nesten utsovet, men ikke uthvilt. Det er merkelig hvor sliten en blir. Jeg ser et klart mønster med tenkinga mi når slike maratonuker kommer: det er bare å holde ut disse dagene så blir det bedre til helga.. Dvs jeg biter tennene sammen og kjører på. DET er ikke bra ser dere. Det er en enkel måte å gå seg rett på den berømte veggen det! Så jeg må *lover-dyrt-og-hellig-å-i-allefall-prøve-så-godt jeg-kan* bli flinkere til å ta time-out de dagene/peridoene det er sånn, og finne meg kvalitetstid hver eneste dag. Gå en tur, en lang dusj, sitte-ned-i-stolen-og-tømme-tankene. Meditasjon skal hjelpe sies det, og det kunne jeg tenkt meg å prøve. Fikk et tilbud om å være med på helgekurs som ei venninne av meg har tatt. Kosta bare 5500,- Økonomien taklet ikke den summen nei, men jeg kunne tenkt meg å gjøre det.

Så koselig at du er innom Sanna; jeg ser du er "fornøyd" med egg og bacon. Tenk hvor godt det blir å komme hjem da! Jeg savner eggene mine, og det trodde jeg aldri jeg skulle si! Etter to dager uten egg/omelett var det ikke noe som falt i fristelsen til frokost i morges. Endte med hjemmelaget knekkebrød med ost, men så kjedelig da. Salat stod iaf ikke på ønskelisten i dag. Gleder meg til neste uke, da skal jeg på eggene igjen!

Pruttipia! Du er "rusjinj" som vi sier i trønderlandet; dvs du hiver deg rundt og fikser ting på null-komma-niks. Klart det er vemodig å ta farvel med bestiser, men i følge Norwegian, SAS og Wiederøe er det ikke en amerikareise å dra mellom Tromsø og Bodø; så det er ikke farvel for ever med dem. Eller med han fiskeyngelen.

"regrets and mistakes are memories made" trenger ikke bare være negativt nei. Det hører med til livet å gå på trynet innimellom. Forskjellen på en jente på din alder og slike som meg, er at jeg kjenner igjen symptomene tidligere og kan få stoppet det. Etterhvert kommer du og i den situasjonen at du ser hva som kommer, og gjør noe med det før det smeller. I tillegg gir livet ulik erfaring som gjør at hvis en likevel går på trynet så går det fortere over. DET kjære ungdommer i tråden, er EN av fordelene med å være ferdig med tjue- og trettiårene

Klart du får jobben. Bestem deg for at den skal du ha; hold på tanken så ordner det seg! Fjellturer er bra for kropp og sjel (og avskyfølelse), og tenk på hvor mye lettere det er å gå når du er fylt av helium Men start forsiktig hvis du går lite i dag; ingen hensikt å slite deg ut og så miste lysten på flere turer. Been there, done that!

Så litt "moralpreken": i denne tråden handler innleggene om mye (alt?) annet enn kostholdet, det er vi enige om. At vi bruker tråden og hverandre for å få og gi støtte når hverdagene møter oss i trynet, er som det skal være. At du (eller andre) forteller om nedturer, dårlige erfaringer er til hjelp for oss andre også nettopp fordi neste gang kan det være oss som sitter der. Noen som er uenige med meg?

Og du...jeg er ganske sikker på at den browniesen ikke smakte særlig godt lell. En digg omelett hadde vært bedre

Bentemora: jeg spanderer gladelig vin for å få salsaoppvisning; både oppå og under bordet Kanskje litt ketosefyll gjør det enklere å skrive talen også? Men det er for tidlig på dagen ennå. Slapp av; ikke stress på at du skal skrive tale - så kommer det av seg selv. Lykke til!

Nysgjerrig nok - takk for at du sa fra om reisen! Jeg og vil så gjerne til Kongens by! Kjørte gjennom byen for 25 år siden, og kan tenke meg å reise tilbake. Kommer du tilbake til Trondheim så pynter vi oss med hver sin nellik, og møter hverandre på gata med øynene lukket. Knalle god ide! *Lover å nesten ikke kikke*

Jeg er klar for en ny dag nå, men når jeg ser på disse "tømmerstokkene" av noen fingre, så lurer jeg på hva jeg har spist. Hoven så det holder til å vanne Sahara. Til lunsj i går fikk vi stekt kylling med noe kryddergreie inni, ris og salat - med mais selvfølgelig. Fikk ikke plukka ut maisen, så den spiste jeg, men risen ble liggende igjen. I går kveld tok jeg litt hjemmelaget is. Kan ikke tro at det ble for mye kh av det? Men....når jeg tenker meg om...den kyllingen hadde en veldig jevn hinne på seg. Jeg trodde det var skinnet, som satt stramt og spiste det selvfølgelig. Når jeg ser tiblake på det, så tror jeg heller det var en slags lake, garantert med sukker siden den var så blank og mørk. Ikke rart vannet sprenger på da? Nei, det beste er å ha kontroll på maten selv!

Ha en god lørdag!

Sist redigert av Dollsine : 27-08-11 kl 10:38.
  Svar med sitat