Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-11, 08:50   #30
Echo
Seniormedlem

Echo sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Sønnen vår på snart 4 år biter.....

Opprinnelig lagt inn av Lissi80, her.

Vi tenkte å straffe barna med inndragelse av DS, låste sykler i garasjen, frakobling av Wii, sletting av spill på PC osv. g (som jeg er veldig opptatt av) skal jeg fremdeles gjøre, men jeg kan fint få til å trene på kvelden etter at de har lagt seg når mannen er hjemme og evt tidligere (eks rett etter jobb) de dagene hvor jeg kan det. Jeg har innsett at det kanskje er en stor mulighet for at barna "kjeder" seg her hjemme fordi vi foreldre alltid er opptatt med vårt og ikke "ser" dem skikkelig!

Måten vi snakker til barna på skal også endre seg. Vi skal ta dem for oss rolig, prøve å forklare etter beste evne -ikke heve stemmen! Det å ta dem ut av situasjonen og inn på et annet rom har jeg sett andre gjøre, men har ikke vært flink til det selv, så det er også noe vi kan begynne med.

Jeg klarer ikke å la vær å bry meg litt til Jeg ville IKKe ha straffet barna med den inndragelsen av saker og ting når barna ikke oppfører seg som dere vil. Da ville jeg heller ha fjernet alt med en gang for så å la dem få tilgang til tingene så å så lenge når f.eks dusjen/håndvasken og lignende problemer var gjennomført på en hyggelig måte. Jeg ville ikke ha sagt at dersom du er flink skal du få......, men latt det komme som en hyggelig konsekvens av handlingene.

Når det gjelder det andre punktet med å snakke med barna for å forklare saker og ting så ville jeg ha passet på å ikke bruke for mange ord og for lang tid på dette. De er små og ikke så veldig interessert i å høre på lange forklaringer.

Lykke til med prosjektet deres

Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat