Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-11, 22:35   #9
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Dataspill/internett for barn

Tror du virkelig en 14åring vil forsake spilling som er gøy til fordel for noe så gørrkjedelig som office? Som en del av skolearbeid som jeg forstår innebærer mye data nå (jeg er så gammel at vi knapt hadde datalabb på skolen ), kan det jo gå an. Men å sitte å fikle utenom med mindre man har interesse, blir bare drepen.
Så lenge du har satt regler for hvor mye tid som brukes (realistiske grenser som dere er enig i) og han ikke spiller spill han faktisk ikke har lov til å kjøpe ennå ser jeg ikke helt problemet. Folk som blir voldelige av skytespill har problemer i utgangspunktet, det er faktisk forsket på.
Greit, jeg er en ivrig gamer selv ennå, og jeg liker ikke skytespill. Men i mange tilfeller er spill faktisk en kilde til lærdom. Øye-hånd koordinasjon, engelsk, problemløsing, for å nevne noe.
Og data er vel bedre enn å sløve foran tv'en, da gjør de jo noe aktivt og bruker huet istedenfor å bare sitte der. Har opplevd flere ganger at folk er så bekymret for at jeg/poden sitter mye på data, men at de selv sitter hele kvelden og ser på tv er lissom helt greit.. uansett hvor voldelig eller hjernedødt det måtte være.

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat