|
Sv: Kan jeg få litt mer hjelp, vektstopp?
Peppa, hva med å gå ned i karbs igjen? Så du skrev et sted at du ville ha i deg mer karbs. Prøv å gå ned til 15 pr dag igjen og se hva som skjer. Husk at man kan være i ketose uten å gå ned i vekt, så selv om du tåler 40 g eller noe og fremdeles er i ketose, så er det en mulighet for at du ikke vil gå ned like mye da.
Jeg går ned jevnt og trutt, og jeg spiser feks sopp stekt i masse smør og krydder, salater, blomkålmos, dampede grønnsaker, stuinger, fløte er jeg litt forsiktig med, samme med rømme, creme fraiche og slike ting, men de er med. Smør går det en del av, fordi det er rent fett og ikke karbs. Lager en del forskjellig av rent kjøtt og fisk, sånn som feks kjøttboller med ost og grønnsaker i, burgere, tacosalat, lasagne, fiskekaker, smørstekt fisk, rå fisk (salma-laks skåret i tynne skiver), ELSKER også tunfisk-salat, som jeg lager av en boks tunfisk med olje, finhakket syltet agurk, vanlig agurk, ett kokt egg og majones nok til at det blir ordentlig dekket i det når man rører rundt. Kjempegodt! Spiser også litt nøtter som snacks, hovedsaklig i form at en ts peanøttsmør innimellom (det laget av nøtter, salt og olje, uten sukker). Ellers drikker jeg masse vann, tar tilskuddene mine, går turer i alle fall annenhver dag, og prøver å mentalt glemme vekten som står der og frister meg. Ellers hadde jeg et "platå" i en uke etter at jeg hadde gått ned de kg jeg gikk opp etter sprekken min. Ellers går det mye i ost. I cheese. Av og til også spekemat, men unngår det på grunn av salt. Samme med bacongull. Når min kjære og jeg går på kino blir det noen never, men ikke mer. Er også deilig med omelett fylt med ost! Der kan man variere på krydderene sånn at det smaker forskjellig fra gang til gang. Lørdag spiser vi pizza. Se journalen min for oppskrift på den beste vi har kommet frem til gjennom kokkekamper :P Lykke til! Prøv å mentalt tenke minst mulig på det, stress ned, finn fokus et annet sted. Feks på at denne dagen har vært perfekt i forhold til kosthold og mosjon. Hvor mange gode dager kan jeg få i uken osv. Lettere å få mestring fort, og jeg tror at dersom man er glad og fri går man ned fortere!

|