Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-11, 22:14   #9711
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Åh, du har faktisk hørt om oss? Imponert. Du jobber innen noe lignende altså? Ja, vi har diverse satcom-løsninger til for maritime installasjoner. Jeg driver med "bredbånds"-biten, altså VSAT. For det meste ferjer, cruisebåter, seismikkbåter og slikt min avdeling hanskes med.

Jeg er medlem av NITO. Da dette forslaget først kom opp så lo alle av det og sa at bonusordningen var tåpelig og forslaget ble ca enstemmig nedstemt av alle NITO-medlemmene på arbeidsplassen. Det er så mange ingeniører her at alle får NITO-oppgjøret uansett om de er medlemmer eller ei. Så for noen uker siden ble det endelig at slik skulle lønnsoppgjøret være i år og da fikk plutselig folk en annen tone. Jeg hørte flere som sa at bonusordningen var jo flott fordi vi var garantert lønnsøkning neste år, så da ble det dobbelt. Men når jeg regner på det, så får jeg det ikke til å lønne seg hvis man har tenkt å være i bedriften lengre enn to år.

Uansett nå så har jeg sagt ifra til sjefen at jeg ville ha grunnlønnsøkningen. Jeg fikk vite i dag at han måtte ha beskjed innen i morgen tidlig. Føler at jeg har gått glipp av noe viktig info en eller annen plass når dette kom uventet på meg, ja...

Jeg er litt usikker på om de kan gjøre det på denne måten - du føler jo deg egentlig presset til å si ja til en avtale du er usikker på konsekvensene av... jeg ville sendt en kopi av avtalen til nito og bedt om en kommentar. Hva sier tillitsvalgt for Nito hos dere om dette?

Nå har du uansett sagt hva du ønsker - JEG ville nok sjekket med NITO om de har lov til å gjøre det på denne måten - ellers ville jeg ikke få sovet om natta *ler*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/