|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Ikke ukjent fagområde det der gitt 
Marlink har jeg faktisk hørt om - forskjellige satcom løsninger spesielt for kommunikasjon til og fra båter/sjø ikke sant? 
Har du sjekket med fagforening om dette? Er du NITO-medlem? Jeg ville nok ringt de, de har ganske dyktige rådgivere som kan veilede litt 
Åh, du har faktisk hørt om oss? Imponert. Du jobber innen noe lignende altså? Ja, vi har diverse satcom-løsninger til for maritime installasjoner. Jeg driver med "bredbånds"-biten, altså VSAT. For det meste ferjer, cruisebåter, seismikkbåter og slikt min avdeling hanskes med.
Jeg er medlem av NITO. Da dette forslaget først kom opp så lo alle av det og sa at bonusordningen var tåpelig og forslaget ble ca enstemmig nedstemt av alle NITO-medlemmene på arbeidsplassen. Det er så mange ingeniører her at alle får NITO-oppgjøret uansett om de er medlemmer eller ei. Så for noen uker siden ble det endelig at slik skulle lønnsoppgjøret være i år og da fikk plutselig folk en annen tone. Jeg hørte flere som sa at bonusordningen var jo flott fordi vi var garantert lønnsøkning neste år, så da ble det dobbelt. Men når jeg regner på det, så får jeg det ikke til å lønne seg hvis man har tenkt å være i bedriften lengre enn to år.
Uansett nå så har jeg sagt ifra til sjefen at jeg ville ha grunnlønnsøkningen. Jeg fikk vite i dag at han måtte ha beskjed innen i morgen tidlig. Føler at jeg har gått glipp av noe viktig info en eller annen plass når dette kom uventet på meg, ja...