Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-11, 18:12   #9704
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du skal vel ha skriftlig informasjon om lønnssystemet i bedriften din? Snakk med sjefen, eller personellansvarlig

Det jeg fikk var dette:

Sitat:

There are a few things for you to consider as part of this year's wage agreement.

Basically you have two choices:

1. Get your base salary per 01.01.2011 adjusted with 2,7% effective from 01.04.2011 (in other words you will get your salary adjusted and the new salary will be paid for the last 9 months of 2011).

2. Join a bonus system with a bonus set at 6%, half of this - 3% will be guaranteed and will be paid out on 15.09.2011 (this means 3 percent of the full 12 months of 2011). Than if the EBIDTA target for the company are met 3% will be paid out in April/May 2012 (based on the salary per 01.01.2011). Currently EBIDTA is a head of budget so, so far it looks promising to get the full 6 percent. However then the base salary will be same going into the next year. In 2012 there will be regular wage agreements and the base salary for all is most likely adjusted with X% and you will keep the 6% bonus (minimum), but in 2012 nothing will be guaranteed and everything will be dependent on the EBIDTA target. Also the bonus in 2012 will be 6% of the salary per01.01.2012 to be paid out in April/May 2013 if the targets are met.

Ser nå at det står "this year's wage agreement", så da må det jo være år for år.

Jeg har regnet på det, og hvis jeg ikke jobber noe overtid eller tillegg (usannsynlig siden jeg jobber 24-timers turnus og stortrives med det) og velger bonus i 2011 og bonus i 2012 og så velger grunnlønnsøking etter det, så fra 2016 så vil totalen fra 2011 til 2016 bli høyere enn bonus de to første årene og så grunnlønnsøkning.

Hvis overtid og tillegg holdes på ca samme nivå (sannsynlig), så er det 5000 kr mer med bonus i 2011, så godt som ingen forskjell i 2012 og så tar grunnlønnsøking kraftig fra bonusordningen. Det er så ille at i løpet av 10 år så hvis jeg har forstått dette rett, så vil de to årene (2011 og 2012) med grunnlønnsøkning faktisk utgjøre 224.000 ekstra totalt over 10 år.

Og jo mer jeg kjenner på det, så kjenner jeg at jeg er feig. Tror jeg heller går for det sikre enn å gamble på det usikre.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC