|
Sv: Egnet trening for dårlige knær
Åh! Tusen hjertelig takk for så mye god respons!
Er veldig glad i å gå turer i terreng, men problemet er at etter å ha gått opp må jeg gå ned igjen :P Som du også sier, tommygutt, så kjennes det veldig ubehagelig ut i knærne. Har en løype rett utenfor huset som er helt flat, med grus/gress. Prøver å gå der ofte, og det får jeg ikke vondt av.
Skal på treningsstudiet i kveld, og der vet jeg de har ellipse-maskin. Synes den har sett veldig skummel ut før, derfor jeg har holdt meg til tredemølle. For presiseringens skyld så JOGGER jeg aldri. Jeg går fort Skal jammen ta å prøve den i kveld Takk for tips! PT har jeg dessverre ikke råd til enda, men kan spare meg opp til det.
Jeg er også veldig glad i styrketrening, men lurer litt på de øvelsene med feks beinpress (Sittende med beina i 90 grader, og så presse frem plate til beina er strake). Er det noe jeg burde unngå? Får ikke vondt i knærne av selve øvelsen. Prøvde utfall, men har ikke balanse til det. Turte ikke ta sjansen for en eller annen uheldig vrikk på vei opp eller ned :P Dessuten klarer jeg bare å senke meg kanskje 10 cm, ikke helt ned i bakken, så øvelsen er ikke så effektiv for meg.
Igjen - tusen takk for rår! 
Da har jeg foreløbig følgende liste
* Sykling med knærne rett frem
* Svømming
* Gange på mykt underlag
* Ellipse-maskin

|