Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-11, 08:57   #5
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Egnet trening for dårlige knær

Jogging er vel noe av det som er mest belastende ikke bare for knær, en beina generelt, bedre å gå. Svømming er bra som du sier og sykling/spinning bør ikke belaste knærne noe særlig forutsatt rett teknikk (knærne skal peke fremover og ikke ut til siden). Dersom du går på studio og trener vil en ellipsemaskin (eliptical crosstrainer) være perfekt. Her får du skikkelig bevegelse i både og armer og bein uten belastning/støt og den er ypperlig å bruke til vekta har gått ned og formen opp, var en slik en jeg trente meg opp på i tillegg til å gå og gå og gå - helst på grus og terreng og gode sko.

Edit: Tredemølle kan faktisk være mer belastende enn å jogge på asfalt og må også "stilles" inn rett for at man skal få minst belastning, spesielt hvis man er nybegynner. Finn deg heller noe som er mindre belastende, begynn forsiktig og bygg deg opp som Nerthus sier.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat