|
Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje
Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.
Tror ikke det stemmer helt? En spiseskje er 15 ml (offisielt mål) når jeg har målt opp det av Udos og veier det så blir det litt mindre på vekta 12-13 gram ca.
Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.
Jeg målte og veide her også: 1 ss skal være 15 ml - og 15 ml flytende cocosa veier 14 g på min kjøkkenvekt. 15 ml udos veier også 14 g, mens vann naturlig nok veier litt mindre, 13 g...
Hm, kanskje jeg skal prøve reduksjonsmetoden neste gang. Jeg satte en bitteliten metallskål (det var plass til litt mer enn to ss) på kjøkkenvekta og nullstilte og så tok i to ss. Det ble 11g. Så derfor sa jeg 5g på en ss. Hm, men da er jeg på veldig store doser da? Jeg tok akkurat to store slurker som er minst 2 ss til sammen. Så ca 30-35 ml i én dose uten å bli kvalm? Hadde mat samtidig, så jeg skippet cocosaen, men jeg går og lager meg en kopp te med masse cocosa nå.
Fant et triks nå hvor jeg ikke smaker udo'sen i det hele tatt. Drikker et glass vann med en dråpeteller flytende peppermyntestevia mens jeg fortsatt holder for nesa. Peppermyntegreia smaker så sterkt at jeg kjenner ingenting til udo's-smaken! Weee! Peppermynte-"saften" smaker ikke så godt, men mye bedre enn udo'sen.
Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.
Sitter og prøver å trøkke i meg en kopp te med et par ts cocosa i... den flyter så fint på toppen og sørger for god "smøring" hver gang jeg tar en slurk selv om jeg rører for livet hver gang for at den skal blande seg så godt som mulig....
....men litt bedre enn i kaffe var det da....
Jeg bøtter innpå med hele koppen, jeg. Men så klarer jeg ikke å drikke varmt så jeg venter til teen har blitt kald.