Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-11, 22:10   #9686
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Tviler på det, selv om oppstykket søvn og konsentrasjonsmangel høres kjent ut. Men et eller annet er det. Jeg liker bare ikke å gå til legen uten noe spesifikt, føler meg alltid som en hypokonder om jeg må si "Nei, er ikke noe spesifikt, ting gjør bare vondt." Mamma har gått sånn i mange år, de klarer aldri finne noe "galt", de bare propper i henne Voltaren for leddsmertene og sier at hun skal ta det med ro en stund.

Poenget er jo at dersom man ikke finner noe galt, kan svaret være nettopp fibromyalgi ford i det er en utelukkelsesdiagnose. Har man feks en eneste forhøyet reumatologisk prøve, har man ikke fibromyalgi!
Det at moren din har det samme, er nok en grunn til å mistenke fm, da dette ofte er arvelig!
Be legen din ta de prøvene som trenges og evnt henvise deg til en reumatolog. Du er alt for ung til å måtte lide unødvendig uten diagnose lenge!