Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-11, 20:24   #9678
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Takk for kjapt svar, Photo! Regner med at begge deler er noe man får sjekket hos lege? For da skal jeg stikke innom legen en dag denne uka og få det sjekket.

Men sånn, av ren nysgjerrighet... kan man bli "mer" intolerant etterhvert? (Ble litt rar ordlegging, men du skjønner sikkert hva jeg mener )

Har nemlig aldri hatt så "sterke" symptomer før, men det kan vel kanskje også ha noe med mengden man inntar...

Mulig du må ta prøvene på et laboratorium, men da får du labark av legen, og prøvetaking på f.eks Fürst koster next to nothing!

Og for å svare på det siste spørsmålet ditt: Ja! Jeg tålte fint fløte, rømme og ost, men utvilket over tid (og kanskje på grunn av overforbruk?! ) kaseinintoleranse. Spiser jeg for mye av særlig ost, får jeg rosacealigenden utslett, mageknip og blir rastløs i kroppen og får gjerne mareritt ...! Den gode nyheten er at det finnes stadig fler laktosefrie produkter, og man kan også ta probiozym som hjelper kroppen å bryte ned proteinene, da kroppen gjerne mangler eller produserer for lite av dette enzymet selv ved kaseinintoleranse.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥