|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Julie, her.
Jeg har hatt nokså løs mage (unnskyld detaljene) siden sist uke en gang (onsdag/torsdag), samt litt sånn halvvondt i magen en stund (jeg har også mens, men det er liksom ikke den typen vondt) og litt kvalme (var litt i helgen, er borte nå), men er ikke sikker på hva det kommer av? Det virker liksom usannsynlig at det er noe matforgiftning, siden det har vart så lenge, men kan det komme av noe mat jeg har spist som jeg ikke tåler? Jeg har nemlig hatt en mistanke om at jeg ikke tåler melkeprodukter á la fløte (og rømme, kanskje) en stund, men har ikke giddet å få det sjekket siden det ikke har vært noe plagsomt... men kan det være dét? Eller kan det hende at det bare er noe bakteria av noe slag som er forbigående og som "herjer" litt?
Kan også nevnes at jeg var skikkelig tett i nesa og hadde andre lignende forkjølelsessymptom på torsdag kveld, men det var så godt som borte rundt et døgn senere.
Merkelig. 
Høres jo litt ut som laktoseintoleranse. Kaseinintoleranse gir noen av de samme symptomene, men også i tillegg uro, nedstemthet og utslett.
Laktoseintoleranse påvises lett med en laktosebelastning. Kaseinintoleranse testes som regel fra urin.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|