|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.
Er det noen her som har vært på en organisert reise med et spirituelt/åndelig innhold?
Jeg skal skrive master om den reiselivsnisjen som har vokst fram som tilbyr slike typer reiser. Det er mange forskjellige reiser som tilbys. Noen er bare kurs i selvutvikling, healing, regresjon, forskjellige typer terapier og så videre på et annet sted (uten at det er spesielt tilknyttet stedet), mens andre reiser tilbyr åndelige "aktiviteter" tilknyttet stedet. Dette er for eksempel ayuvedaterapier i India, heksereiser til steder med spesiell tilknytning til hekseprosessene, kornsirkelturer og lignende. Planen er å gjøre et feltarbeid på en slik tur, men det er ikke sikkert jeg får muligheten til det (mest på grunn av økonomi).
Dersom du har vært på en sånn type tur, ville du vært interessert i å snakke med meg om det? Dine beretninger vil da bli en del av min master. Jeg ønsker å gjøre noen få dybdeintervjuer. Jeg er ikke interessert i generaliseringer av de som reiser på slike turer. Jeg er mer interessert i mine informanters motivasjon, opplevelse, eventuelle åndelige utvikling og hvordan lokaliteten var viktig for valg av reise og opplevelsen av den. Jeg er også interessert i mennesker som har lagt ut på en slik type reise på egen hånd.
Kanskje noen av dere også vet om et norskt forum hvor jeg kan komme i kontakt med informanter?
Send gjerne en PM dersom du er interessert i å snakke med meg.
P.S: jeg er ikke en kritiker. Jeg ønsker å skrive en respektfull oppgave der jeg er mest interessert i hvorfor mennesker ønsker eller føler behov for å kombinere reise og spiritualitet. Jeg er genuint interessert i mennesker og deres opplevelse og er svært nysgjerrig på alt det som tilbys.
Prøv Alternativt Nettverk og Ildsjelen 
|