Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-11, 08:28   #263
Klara
Seniormedlem

Klara sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av gvm82, her.

Føle meg litt dum med dette spørsmålet, men man teller dager frå fyrste dag av menstruasjon?

Nå har eg berre hatt to mensturasjonar sidan dei starta opp igjen, og då va det 46 dagar i mellom.

Ingen grunn til å føle seg dum, det er sannelig ikke lett å vite alle disse tingene! Det stemmer, man teller fra første dag med friskt blod. Dersom man har noen småblødninger noen dager før det setter i gang, sånn "rosa på papiret", så kalles det spotting og telles altså ikke som første dag

Det blir jo spennende å se hvordan syklusen din stabiliserer seg, men prøv å test fra dag 28, kanskje? Forventet eggløsning er på dag 32, men det kan jo hende at det er litt før. I noen tilfeller har man veeldig lang lutealfase (tiden etter eggløsning), sånn som Carisma, eller man har veldig kort, kanskje på under 10 dager. Det er umulig å gjette seg til hvor lang den kan være, så hvis du ikke har lyst til å tempe, må du brenne noen tester De er mye billigere på nettet enn på apoteket, f.eks. på billige-tester.no eller babyornot.no. Strimlene holder lenge!

Opprinnelig lagt inn av Cho, her.

Jeg har ikke tatt graviditetstest det har jeg ikke.
Men skal følge litt med om det blir noe mer forandring i kroppen min og kanskje blir jeg litt bedre kjent med kroppen min også...?!

Det er absolutt spennende å bli kjent med kroppen sin! Vet ikke om jeg har sagt det før, men anbefaler virkelig å bruke FertilityFriend. Der kan man skrive inn blødninger, spottinger, ømme pupper og en masse andre symptomer, og så kan man sammenligne med tidligere sykluser. Det er lett å glemme hvor i syklusen man hadde ømme pupper eller spottet sist, og kanskje man legger merke til at man har lettere for å bli forstoppet på det samme stedet i syklusen hver gang