|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Regret, her.
Nei, av svimmelheten er nok urealistisk, men hva som forårsaker svimmelheten er noe helt annet.
Jeg ikke fulgt så veldig med på hva jeg har spist de siste 2-3 dagene og har ikke vært i ketose heller, og nå er jeg i ketose igjen, knall lilla stix. Men at jeg har spist for lite igjen er ikke usannsynlig ettersom jeg underspiser når jeg ikke følger med. Det kan gjerne gå en dag uten mat hvis jeg ikke blir påminnet å spise, men jeg har altså spist de siste dagene.
Men jeg bruker da ikke å være sånn? selv de dagene jeg ikke spiser..
Regret, kroppen din har sikkert fått for lite næring og reagerer på det, og det at du stresser hjelper nok heller ikke på situasjonen (selv om jeg skjønner at det er nærmest umulig å bare "ikke stresse").
Ta deg noe mat som er lett å få ned, og som er næringstett. Cottage cheese med fløte, for eksempel, eller noe rester fra en lunsj, middag e.l. Ellers kan du lage deg en omelett med noe bacon - bare spis noe, spesielt om du tror du kan ha fått i deg for lite mat i løpet av dagen (for da slipper du ihvertfall å stresse over at det er for lite mat som er årsaken)! 
Hva med å se på en film du liker? Jeg pleier også ofte å bare ha på TV'en mens jeg spiller høy musikk, sånn at jeg "slipper" å tenke en liten stund... merkelig, men det funker. 
|