|
Sv: Diagnosen ME og lavkarbodiett
Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.
I følge min fysio er fibomyalgi ofte en "sekkebetegnelse" leger setter når de ikke finner noe annet (som da er der, bare uoppdaget). Han anbefaler derfor på det sterkeste å utelukke ALT annet (en prosess jeg nå holder på med) da mange blir bedre av fibromyalgien når foreksempel de får diagnose stoffskifte/cøliaki/osv og alt det fikses. Så om du har mistanke om cøliaki så kan det være lurt å sjekke det siden fibomyalgien kan komme av slikt noe (på grunn av overbelastning det fører på kroppen (overbelastning over tid=syk)). Men det vet du vel egentlig, bare jeg som må skrive lell 
Lykke til!
Edit: jeg ser jeg skriver som ei ku. Poenget mitt var at dersom du har uoppdaget cøliaki så kan det være derfor fibomyalgien ikke blir bedre. Nå tror jeg at jeg skal logge av til jeg evner å formulere meg.. :P
Skjønte hva du mente, da!
Nå har reumatologen min funnet ut at hun mener at fibromyalgi- diagnosen er feil, uansett,da. Ikke rart jeg ikke blir bedre uansett hva jeg gjør, om symptomene er skader etter en hjerne/ryggmargsbetennelse jeg hadde for 20 år siden.
Fastlegen min har dog begynt utredning i forhold til mage/tarm. Har levert avføringsprøver, tatt blodprøver etc, men regner med at de ikke finner noen ting. Typisk nok var jeg ikke dårlig akkurat de dagene. Og jeg vil ha tatt en gastro, hun vil sende meg til koloskopi selv om jeg jo har plager i andre enden!
Og at fm er en sekke- betegnelse er noe enkelte syns å ynde å si. Det er faktisk flere diagnose- kriterier, så man kan ikke få diagnosen sånn bare fordi man ikke finner noe annet, liksom! så fikk jeg sagt det også!
|