Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-11, 11:41   #17
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Diagnosen ME og lavkarbodiett

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Cøliaki også?
Må få tatt den gastroskopien så fort som mulig, skjønner jeg!
Har alltid skyldt på fibromyalgi- tåken, jeg, men skal nå utredes for cøliaki i tillegg!
ME er ikke utelukket enda, men føler liksom at en såpass alvorlig diagnose blir litt for heavy for meg!

Merker forresten ingen bedringe på fibromyalgien med lavkarbo/ketogent kosthold!

I følge min fysio er fibomyalgi ofte en "sekkebetegnelse" leger setter når de ikke finner noe annet (som da er der, bare uoppdaget). Han anbefaler derfor på det sterkeste å utelukke ALT annet (en prosess jeg nå holder på med) da mange blir bedre av fibromyalgien når foreksempel de får diagnose stoffskifte/cøliaki/osv og alt det fikses. Så om du har mistanke om cøliaki så kan det være lurt å sjekke det siden fibomyalgien kan komme av slikt noe (på grunn av overbelastning det fører på kroppen (overbelastning over tid=syk)). Men det vet du vel egentlig, bare jeg som må skrive lell

Lykke til!

Edit: jeg ser jeg skriver som ei ku. Poenget mitt var at dersom du har uoppdaget cøliaki så kan det være derfor fibomyalgien ikke blir bedre. Nå tror jeg at jeg skal logge av til jeg evner å formulere meg.. :P

Sist redigert av Peppa Gris : 20-08-11 kl 12:32.
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat