Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-11, 19:12   #9575
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Noen som vet om det er vanlig praksis at en bruktbil må være ned betalt til den er 13 år? Fikk vite dette av en bilselger hvis jeg ville ha lån hos dem, gjalt 13 års regelen. Men om dette også gjelder i banken vet jeg ikke? Og hva er mest gunstig , låne i bank eller via bilselger?

Dvs at dersom bilen er 5 år, må den være nedbetalt på 8 år. Hvis den er 10 må den være nedbetalt på 3 år.

Og hvis tiden er kortere blir jo også beløpet som må betales hver måned dyrere.

Advarer deg mot å takke ja til lån fra selgeren - jeg tapte MYE penger på det! Jeg har konto i skandiabanken, og da jeg ble tilbudt lån i skandiabanken av selger, tenkte jeg "flotte greier"... helt til alt var i orden og bilen var kommet hjem - og jeg så at renten jeg hadde fått var høyere enn hva jeg ville fått ved og søke skandiabanken direkte om lån... til og med mitt naf-medlemsskap ga billigere lån. Dessuten får du ikke flyttet lån på bil til en annen bank/utlånsinstitusjon, noe som er dritsurt. Skandiabanken billån ble jo etterhvert også oppkjøpt av dnbnor finans - og det var helt umulig og få gjort noe med saken. Nå har jeg heldigvis bare TRE MÅNEDER igjen og betale så er fine bilen MIN!

Jo kortere nedbetalingstid, jo høyere mnds avdrag/renter - men TOTALT sett vil du jo betale en del mindre. Da er det litt opp til deg hva du har råd til pr mnd for å bestemme nedbetalingstid. De fleste utlånsinstitusjoner har kalkulatorer på sidene sine der du kan prøve ut litt selv og finne mndsbeløp som passer deg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/