Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-11, 19:11   #9574
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg lurer på om det betyr at utbetalingene først starter etter at du har gått 12 mnd som ufør på en eller annen prosent (etter at sykepengeperioden er avsluttet) og deretter fortsatt vil inneha en uføreprosent... Dvs at dette ikke kan skje før du er ferdig med sykepenge-periode og har gått 12 mnd på annen støtte?

Uansett synes jeg du skal ringe de og spørre for å få det avklart

Har selv fått søknad om uførepensjon i hende - siden jeg har vært sykmeldt i 6 mnd - og angrer litt nå på at jeg ikke skrev en uføreforsikring for mange år siden... men men - jeg skal jo bli FRISK og FIN!

Jeg oppfatter det også slik, men jeg har bare et par uker igjen til jeg skal over på AAP. Damen på NAV sa at det var ikke tvil om at jg kom til å få AAP innvilget. Jeg kan ikke settes til noen som helst annen jobb slik jeg er nå og dermed forespeilet hun meg et tidsaspekt på 4 år på AAP før andre ting kom til å skje. Hvis jeg da kan heve litt forsikringspenger er ikke hverdagen så trasig og uforutsigbar likavel.

Men bevare, jeg VIL jo tilbake i jobb! Jeg elsker jobben min og hadde aldri insistert på å jobbe 30% hvis jeg ikke hadde lyst og behov. For som jeg sa tidligere i denne tråden; jeg identifiserer meg med jobben, uten jobben er jeg ingenting, jeg trenger den!