Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-11, 19:01   #9570
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har snart vært sykemeldt i ett år. Jeg skal over på AAP siden jeg fremdeles er under utredning og NAV anser meg som delvis ufør (jeg skal jobbe 30%) på ubestemt tid. For endel år tilbake tegnet sambo og jeg forsikringer og en av forsikringene sier dette:

Sitat:

Utbetaling ved arbeidsuførhet - uansett årsak

Vi tilbyr to løsninger:

• Månedlige utbetalinger
    Utbetales månedlig etter minst 50 % sammenhengende arbeidsuførhet i 12 måneder, dersom man vurderes som fortsatt arbeidsufør. Hele den avtalte forsikringssummen utbetales ved minimum 50 % uførhet (ikke bare ut fra prosentvis uførhetsgrad). Utbetalingene varer så lenge du er ufør, frem til du fyller 67 år og beskattes pt. med 5,6 %. Denne forsikringen kan etableres av alle som er mellom 26 og 49 år og har en inntekt over kr 100.000,-. For kunder med boliglån i Nordea kan forsikringen etableres fra fylte 18 år.

Kan jeg be om dette for å spe på inntekten?? AAP er som sagt bare 66% av lønnen og det er ikke mye å rutte med...