Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-11, 10:08   #9546
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Sinkmangel?:
Det var noen som nevnte tidligere her om en hjemmetest man kunne ta for å få indikasjon på om man mangler sink. Jeg har lenge syntes at det meste jeg spiser smaker så likt, og jeg tar ikke sinktilskudd, så jeg kunne tenke meg å ta denne testen. Hva heter denne testen, hvor får man tak i den og er den dyr?

Den heter "sinktest" eller Zinc tally og kjøpes på velassortert helsekost. Det er en væske som man tar en viss mengde av i munnen (bruk riktig mengde) og hvordan smaken oppleves er en ganske (om ikke 100%) bra indikator på sinknivået i kroppen. Les mer her: http://www.matoghelse.no/helse/2004/...tyrrelser.aspx
Jeg kjøpte min på Svinesund (Nordby) for under 200 kroner. Siden den ikke skal brukes som tilskudd, kun som test så varer en flaske "evig".

Et annet tips - har du hvite flekker på neglene (utenom der hvor du vet at du har slått neglene) så er også det et tegn som kan tyde på lavt sinknivå. Lite sink er også forbundet med redusert immunforsvar.