Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-11, 23:43   #9542
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg har veldig god erfaring med operasjon av prolaps - to ganger i samme skiva faktisk Smertefri når jeg våknet! Anbefaler et besøk på Martine Hansens hospital i Bærum som er spesialister på slike ting. Har hørt mye rart om operasjoner på lokale sykehus rundt i landet - disse folka er MEGET dyktige og personalet er helt fantastisk

Får du henvisning dit - husker ikke hvor du bor jeg nå - møter du kirurger som er meget dyktige, de har ekstremt godt opplæringsopplegg der fortalte en kirurg jeg traff, legene finnes ikke arrogante, men bryr seg om pasientene (min erfaring ihvertfall). Er det langt og reise, husk du får dekket mesteparten av reiseutgiftene og evt overnatting ved behov Uansett om du velger å operere eller ikke, anbefaler jeg og prate med fagfolkene på Martine Hansen, de vil uansett gi deg gode råd.

Jeg var "gangbar" ved første operasjon - dvs jeg gikk inn døra selv. Andre gang 5 år senere kom jeg i ambulanse fra et annet sykehus siden jeg ikke sto på egne bein pga enorme smerter. Uansett var jeg oppe og gikk uten smerter dagen etterpå

Veldig glad du skryter så uhemmet av min gamle arbeidsplass!
Nå er det mnok litt langt for en prat for Lava, sånn 9 timer med tog eller noe sånt, men legen din kan søke deg til utredning med innleggelse, da, Lava. Leste om en som kom fra en annen del av landet som hadde fått gjort det sånn!
Nerthus har rett, skjønner du, MHH er kjent for å være best på sånt i hele landet, og det med minst/færrest komplikasjoner!

Svigermor ble operert i ryggen nå i mars. Fordi hun ventet ALTFOR lenge med å la seg operere, vil hun aldri kunne bli helt bra og hun sliter nå med opptrening fordi andre deler av kroppen hennes har vent seg til feilstillinger/bruk /stivnet etter at hun har feilbelastet kroppen i årevis pga smerter i nedre rygg/øvre lår!

Moralen er: plager det deg, ikke vent for lenge med å gjøre noe med det om det lar seg gjøre!