|
Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
Oi oi, se på "nykommeren" Stormann: fantastiske resultater! Gratulerer!  Du er jo allerede 1/4 på veien til å nå målet ditt, og det er jo gått knappe en måned! Det kaller jeg stor suksess! 
Synet på denne kosten bør være at man nå har dette kostholdet, og ikke at dette er en slankekur man må holde ut. Dersom det er vanskelig å holde seg til en så streng diett, så er det i mine øyne bedre å sprekke bittelitt av og til, enn å tyne seg selv til man sprekker totalt og gir opp. Cluet med å sprekke, er å sprekke med stil: sprekk med ting som er lavkarbo, men som er utrooolig godt. Lage seg gelè av saft og gelatin og kose seg med litt saus attåt? Lage lavkarbovafler med seterrømme og biiiittelitt jordbærsyltetøy? Eller ost? Det er litt mer jobb å kose seg på lavkarbo, men det gir mye større fordeler enn å kle på seg, gå ut i bilen, kjøre til butikken, gå inn finne ut hva man skal ha, kjøpe snopet man omsider bestemmer seg for, gå ut og starte bilen, kjøre hjem, kle av seg, gå og sette seg, spise masse karbohydrater, bli kvalm og få kjempedårlig samvittighet, vektøkning, vann i kroppen, etc.
Jeg gir meg selv godbiter hver dag for å sørge for at jeg holder stø kurs, og noen av de godbitene inneholder ikke en eneste karbohydrat, for eksempel tørrfisk, som også er en ypperlig proteinkilde. Og pepsi max. 
Og så er det kjempefarlig å identifisere seg med vekta og kroppen, mange blir jo deppa av å gå ned i vekt, føler at de mister identiteten sin. Men sannheten er jo det helt motsatte, faktum er jo at man ikke lengre kommer til å være "han tjukke som jobber på ***....", men i stedet kommer til å være "<navn> som jobber på ***....".
Ønsker deg masse lykke til, og håper at denne livsstilen kryper inn under huden på deg også hvert øyeblikk og setter seg skikkelig fast. 

|